Min trevliga granne!

Nu har jag varit över hos min granne! Han bjöd på sockerkaka med kardemumma som han hade gjort själv! Duktig kille! De som e kul med att på i korridor är att prata med massa olika som går andra program! Min granne läser på läkarlinjer! Tänk om jag också kunde ha gjort de... Eller nja... de hade nog i såfall varit mest för pengarnas skull... Jag hade nog inte kunnat ha så tungt ansvar på mina axlar. Fast att vara lärare e också ett tungt ansvar. Man har ju ansvar för en stor del av en männsikas liv. Alla kommer ju ihåg sina lärare från låg och mellanstadiet. Man har ansvar för att de ska ha en trygg uppväxt inom skolan, att deras vardag blir meningsfull och att man ska ge dem ny kunskap varje dag. De e inte lätt! ... uch jag hoppas på att jag kommer in på de andra programet. Fast jag tycker att lärare också e väldigt spännande. Vi får se, men just nu så e jag helt inne på o byta.

Uch, han ska åka hem nu över hela sommaren. Studentboendet här e de änsålänge bara 8st som bor. Efter sommaren säger de att de ska fylla huset. Undrar hur många av oss 8 som bor här kommer vara kvar över sommaren... Kanske blir jag helt ensam! De hoppas jag inte... de skulle vara lite läskigt.  

Imorgon e de i alla fall nästsista skoldagen! Sen e ju Fria! :D eller ja, fria o fria... Jag ska jobba på Hemglass i sommar! Tufft va! :) Dododododo dodododo do do do doo doo do!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0