Då va det dax igen!

Hallå hallå!

Nu när sommarlovet är slut är det ju dax att börja blogga igen!
I sommar har det blivit alldeles för mycket glass för mig! skulle nog kunna säga att jag ätit mellan 1-6 glassar om dagen... Kan ju bara försvara mig med att de mesta va i alla fall småpinnar som man äter på 3 bett men ja... Det syns ju både på vågen och i speglen... och på jeansen...

Allt va ju inte heler glassens fel.... de va ju även Burger kings... Mc Donald's... Falafel nr 1.... pizza online... cina box... Gud! vad har jag gjort! Ibland blev de faktiskt en o annan pasta sallad också.... som brukade avslutas med en kebebtallrik....

Men Nu!

Jag och Emil har skrivit ett kontrakt!

Det lyder såhär:

Saker vi bara får äta på helgen:

  • Skräpmat
  • Mjölkprodukter
  • godis och sånt trams
  • Rött kött

Detta ska vi göra:

  • Träna tis och torsdagar + en valfri aktivitet på helgen
  • en promenad om dagen

Detta började gälla igår, måndag. änså länge har det gått bra :P

Igår åt jag:

Ett glass yoghurt - Försvar! Ja, de e en mjölkprodukt, men de va så att jag bad emil i fredags att köpa EN förpakning yoghurt men han kom hem med FEM FÖRPACKNINGAR YOGHURT! så vi får faktiskt ta o äta upp de som finns i hemmet... vi har inte råd o vara så oekonomiska!

Ekologisk tomatsoppa på "Ekologiska kafeet i kungsparken" (vet inte va de heter) men vegitariska tillbehör. Jag stog och dreglade lite över brödet men jag höll mig undan det! Jag drack vatten och grön te till.

På kvällen åt vi Potatis och brocollisoppa som jag gjorde själv. Mycket billigt och mycket gott!
- 1 kg euroshoper brocolli
- "En matchande mängd" potatis.
- 3 dl havregrädde
- En stor gul lök
Salt och peppar

Koka upp allt tillsammans (potatisarna i mycket små bitar) vattnet ska bara täcka grönsakerna. När allt är ordentligen kokt så är det enklas att bara använda en stavmixer, men de hade ju inte Emil så jag fick använda mixern i 3 omgångar... Häll inte ut vattnet som det har kokat i (!!!) De vattnet innehåller de mesta av vitaminerna från potatisen och brocollin, o det är också därför man bara ska ha vatten så att de täcker grönsakerna för annars blir soppan för vattning! Detta ska vara en krämig soppa. Häll i havre grädden sen e de klart!

Till soppas gjorde jag en macka, en såndär hemskt fullkorns macka som nästan e omöjliga o äta för de e så mäktiga! på den hade jag kung kattmaras jordnötssmör, avokado, isbergsallad och gurka. Den blev mycket mumsig!

Idag blev det ingen frukost... eftersom jag fick upp så sent... så de blev detsamma som går dagens middag, och det kommer det att bli även nu... de e skönt med storkok för då behöver man inte laga mat varje dag :) men o andra sidan blir det ju lite tjatigt... men men... så får de vara!

Tess!


Kommentarer
Postat av: Emil

Bara du som kan äta glassar på 3 bett! :D

2009-09-01 @ 18:38:39
Postat av: Elli

moahahahahha! 1 glass = 3 bett.... :D



Men sjukt bra och hälsosam plan ni har!

KRAM

2009-09-01 @ 18:57:23
Postat av: jenny andersson

Härligt att du e tillbaks sangö, har längtat =) Puss

2009-09-01 @ 18:57:32
URL: http://jennylovesyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0